Ga naar de inhoud
  • Inloggen klantportaal
  • info@dlr.nl
  • 015-256 66 66
  • Wat we doen
  • Onze branches
  • Projecten
  • Onze diensten
  • Vacatures
  • Over DLR Eurlicon
    • Nieuws
  • Wat we doen
  • Onze branches
  • Projecten
  • Onze diensten
  • Vacatures
  • Over DLR Eurlicon
    • Nieuws
Contact

KPN stopt met vaste telefonie, heeft dit impact op mijn lift?

Vaste telefonie verliest steeds meer populariteit, zo blijkt ook uit de nieuwe veranderingen die KPN gaat doorvoeren. Vanaf 1 september 2019 vervallen namelijk enkele lijnen die KPN aanbiedt voor sommige liftinstallaties.

 

Hoe zit het precies?

De meeste liftinstallaties beschikken over een spreekluisterverbinding, een verbinding waarmee snel hulp kan worden ingeschakeld in het geval van opsluiting. Als de alarmknop in deze liftinstallaties wordt ingedrukt zal er een voorgeprogrammeerd noodnummer worden gebeld. KPN, de aanbieder van vaste telefonie, heeft besloten te stoppen met de PSTN Meervoudig en ISDN 1 en 2 verbindingen per 1 september 2019. Dit heeft gevolgen voor de liftinstallaties die op deze lijnen zijn aangesloten.

 

Wat betekent dit voor u?

De genoemde analoge lijnen komen te vervallen en zullen binnenkort niet meer werkzaam zijn. Vanaf dat moment zal de spreekluisterverbinding in uw liftinstallatie(s) niet meer werken. Werkt de spreekluisterverbinding niet, dan zal de liftinstallatie tijdens een keuring worden afgekeurd en moet deze worden stilgezet.

Wij adviseren u dan ook om liftinstallaties te voorzien van een GSM-module. Dit type verbinding is op dit moment de meest betrouwbare oplossing die verkrijgbaar is en dus een verstandig alternatief voor de analoge lijn. Een goede keuze voor de toekomst!

 

Heeft dit impact op mijn liftinstallatie(s)? 

Het is verstandig om het verbindingstype van het spreekluistersysteem te controleren. Afhankelijk hiervan, heeft u de volgende mogelijkheden:

  • PSTN Meervoudig: vanaf 1 september 2019 is dit systeem niet meer werkzaam. Ons advies: plaats een GSM-module.
  • ISDN 1 en 2: vanaf 1 september 2019 is dit systeem niet meer werkzaam. Ons advies: plaats een GSM-module.
  • ISDN 15/20/30: voor nu hoeft u geen stappen te ondernemen. Dit systeem blijft tot tenminste 2021 nog in de lucht. Ons advies: op termijn of bij defect een GSM-module plaatsen.
  • PSTN Enkelvoudig: voor nu hoeft u geen stappen te ondernemen. Dit systeem blijft voorlopig nog in de lucht. Ons advies: op termijn of bij defect een GSM-module plaatsen.
  • GSM-verbinding: u hoeft geen stappen te ondernemen. U bent voorbereid op de toekomst!

 

Succes! Heeft u nog vragen of twijfels? DLR Eurlicon ondersteunt u graag. Neem contact met ons op via 015 256 66 66 of per e-mail op info@dlr.nl.

DLR Eurlicon heeft ook alle expertise over renovatie of vervanging van roltrappen, gevelinstallaties en dakveiligheid.

Bent u benieuwd en wilt u meer informatie? Neem dan gerust even
contact met ons op.

Vraag een gesprek met ons aan

DLR Eurlicon

DLR Eurlicon als sparringpartner voor gebouwgebonden transportinstallaties, van VvE’s tot woningcorporaties en van de vervoerssector tot het onderwijs.

  • info@dlr.nl
  • 015-256 66 66

KvK: 24376534

BTW: NL814276027B02

Onze diensten

DLR Online

LiftAssist

Technische inspectie

Offertebeoordeling

Expert Opinion

Quick Scan

Energieprestatiemetingen

Inspecties oplevering installaties

Aanbesteden onderhoud installaties

Renovatie en nieuwbouw

Onze branches

Woningcorporaties

Gebouwbeheer

Industrie

Institutionele beleggers

Onderwijs

Retail

VVE’s

Vervoersector

Zorg

Wat we doen

Nieuwbouw

Renovatie

Bestaande installaties

Werken op hoogte

Workshops

Nieuws

Blijf via de nieuwspagina, cases, downloads en blogs op de hoogte van ontwikkelingen in de liftbranche en het bedrijf.

  • Volg ons op LinkedIn

Copyright © 2025 – DLR Eurlicon All Right Reserved

Privacyverklaring

Disclaimer

Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}