Ga naar de inhoud
  • Inloggen klantportaal
  • info@dlr.nl
  • 015-256 66 66
  • Wat we doen
  • Onze branches
  • Projecten
  • Onze diensten
  • Vacatures
  • Over DLR Eurlicon
    • Nieuws
  • Wat we doen
  • Onze branches
  • Projecten
  • Onze diensten
  • Vacatures
  • Over DLR Eurlicon
    • Nieuws
Contact

DLR Touch: maximale beschikbaarheid van uw liften

Wij verhogen onze service met de DLR Touch. Wij leveren en monteren het liftmonitoringsysteem DLR Touch. Dit systeem is samen met het moederbedrijf DLR in eigen beheer ontwikkeld. DLR Touch is een aparte module en wordt in uw lift aangebracht. Er is geen koppeling nodig met de spreek‑/luisterverbinding. DLR Touch kan op alle bekende merken en typen liften worden toegepast. Dit geldt tevens voor roltrappen, en de verwachting is dat ook andere gebouwgebonden transportinstallaties binnenkort kunnen worden aangesloten, zoals gevelonderhoudsinstallaties.

 

Wat is de toegevoegde waarde van de DLR Touch?

Het hoofddoel bij digitale liftmonitoring is het realiseren van maximale beschikbaarheid van uw liften tegen minimale exploitatiekosten, met als belangrijke kernwaarden: betrouwbaarheid, veiligheid en kostenbesparing. Actueel inzicht in de installaties helpt om dit te bereiken. Met onze dienst ‘Liftmonitoring via DLR Touch’ bent u in staat om uw liften beter te beheren, en kunnen wij u nu nog beter adviseren en ondersteunen bij dit beheer. De monitoring biedt actuele gebruikscijfers van uw installaties, registreert alle bezoeken en storingen, en visualiseert de bewegingen van de cabine tot aan deurbewegingen in real-time. Het biedt u de mogelijkheid om de status van uw installaties (en de KPI’s van uw liftonderhoudsbedrijf) proactief te bewaken en te acteren wanneer dit nodig is.

 

Welke mogelijkheden zijn er?

Real time monitoring van de status van uw liftinstallatie:

DLR Touch wordt toegepast als monitoringsmodule op de liftbesturing. Via een directe en continue dataverbinding verzamelt de module een grote hoeveelheid aan informatie uit de besturing. Hierdoor wordt het mogelijk om op afstand inzage te krijgen in de actuele status van de installatie. Deze informatie is bijvoorbeeld nuttig bij storingsmeldingen, analyse van storingen, de positie van een lift bij opsluitingen, en vervangingsplanningen voor bijvoorbeeld deuren en deuronderdelen. Monitoring via DLR Touch zorgt voor optimaal inzicht in het gebruik en de beschikbaarheid van de liftinstallatie, en biedt hiermee grote voordelen voor alle rond de liftinstallatie betrokken partijen. De basisfuncties van deze module zijn:

  • Rittenteller en registratie van stopplaatsen;
  • Real-time datakoppeling met de liftbesturing;
  • Inzicht in de beschikbaarheid van de liftinstallatie

 

Directe verbinding met ons klantportaal DLR Online:

In DLR Online, de online klantportaal van DLR Eurlicon, vindt u alle liften binnen uw portefeuille. DLR Touch is aangesloten op deze portal, wat ervoor zorgt dat u hier de huidige rittenstand van uw installaties kunt inzien. Wij werken momenteel hard aan het uitbreiden van de functionaliteit binnen de portal, waardoor u in de nabije toekomst toegang krijgt tot onder andere de hierboven genoemde informatie, zoals stopplaatsen, beschikbaarheid en real-time inzicht in uw installaties.

 

Bezoekregistratie bij de installatie:

De DLR Touch module is voorzien van een touchscreen, met als doel om bij een installatie te registreren wanneer werkzaamheden of bezoeken hebben plaatsgevonden. De ingevoerde informatie wordt real-time doorgegeven. De basisfuncties van deze module zijn:

  • Registratie van (soort) aanwezigheid;
  • Duur van het bezoek door registratie van aan- en afmeldtijd;
  • Reden van het bezoek, bijvoorbeeld storing, onderhoud of keuring;
  • Logboekfunctie om voorgaande bezoeken te bekijken;
  • Vergrendeling tegen misbruik.

Elke persoon die werkzaamheden komt uitvoeren kan zich aan- en afmelden en identificeren via het touchscreen. Zo kan worden aangegeven of er bijvoorbeeld een monteur of inspecteur aanwezig is. Nadat de werkzaamheden gereed zijn kan worden doorgegeven welke werkzaamheden zijn uitgevoerd, en eventueel ook welke bijzonderheden er zijn.

DLR Touch

Klaar voor de toekomst!

Uitgerust met de DLR Touch is uw lift geschikt voor efficiënter onderhoud in de toekomst, door over te stappen naar gebruik-gestuurd onderhoud. Daarnaast zal alle verkregen informatie gebruikt worden om het planmatig onderhoud en grotere revisies en vervangingen van de liftonderdelen efficiënt te plannen. Wij verwachten hiermee stilstand nog verder te kunnen reduceren en kosten te besparen. Onze accountmanagers staan graag voor u klaar om een demonstratie te geven van onze DLR Touch.

DLR Eurlicon heeft ook alle expertise over renovatie of vervanging van roltrappen, gevelinstallaties en dakveiligheid.

Bent u benieuwd en wilt u meer informatie? Neem dan gerust even
contact met ons op.

Vraag een gesprek met ons aan

DLR Eurlicon

DLR Eurlicon als sparringpartner voor gebouwgebonden transportinstallaties, van VvE’s tot woningcorporaties en van de vervoerssector tot het onderwijs.

  • info@dlr.nl
  • 015-256 66 66

KvK: 24376534

BTW: NL814276027B02

Onze diensten

DLR Online

LiftAssist

Technische inspectie

Offertebeoordeling

Expert Opinion

Quick Scan

Energieprestatiemetingen

Inspecties oplevering installaties

Aanbesteden onderhoud installaties

Renovatie en nieuwbouw

Onze branches

Woningcorporaties

Gebouwbeheer

Industrie

Institutionele beleggers

Onderwijs

Retail

VVE’s

Vervoersector

Zorg

Wat we doen

Nieuwbouw

Renovatie

Bestaande installaties

Werken op hoogte

Workshops

Nieuws

Blijf via de nieuwspagina, cases, downloads en blogs op de hoogte van ontwikkelingen in de liftbranche en het bedrijf.

  • Volg ons op LinkedIn

Copyright © 2025 – DLR Eurlicon All Right Reserved

Privacyverklaring

Disclaimer

Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}